تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
سرویس : اقتصاد کلان
کد خبر : ۳۴۱۷
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس اقتصاد کلان

ثبات در قیمت نفت در پی ترس از رکود اقتصادی

قیمت نفت در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت؛ این در حالی است که نگرانی‌های عرضه، ترس از رکود اقتصادی و تعهد چین به سیاست‌های مقابله با کووید صفر را خنثی کرده است.

ثبات در قیمت نفت در پی ترس از رکود اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نفت خام برنت در آغاز معاملات امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش و به ۹۱ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید.

 
این در حالی است که مقامات بهداشتی چین در آخر هفته، بر تعهد چین نسبت به سیاست سختگیرانه‌ در برابر کووید صفر تاکید کردند. همچنین داده‌های اخیر نشان می‌دهد که صادرات و واردات کشور در ماه اکتبر به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران ANZ Research، عوامل بنیادی کوتاه‌مدت، بر قیمت نفت اثر افزایشی داشته و در حال حاضر، تمرکز بر مسائل مربوط به عرضه است.

ANZ افزود: بازار با ضرب‌الاجل واردات اروپایی نفت روسیه پیش از شروع تحریم ها مواجه است.

ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که در تلافی حمله روسیه به اوکراین اعمال شد، قرار است از پنجم دسامبر آغاز شود و پس از آن واردات فرآورده های نفتی در فوریه متوقف شود.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets گفت: فعالان بازار به داده‌های CPI ایالات متحده در این هفته برای نشانه‌های معاملاتی چشم دوخته‌اند که در جایی که تورم چسبنده ممکن است موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو را تقویت کند و ترس از رکود را تشدید کند.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یابد.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۸ نوامبر، در ساعت ۱۰:۴۶ به وقت تهران، با کاهش ۰.۲۱ درصدی در هر بشکه، ۹۷ دلار و ۷۰ معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۳۴ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۱ دلار و ۴۷ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۴۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۶۷۲ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۹۳ درصدی، ۲۰ هزار و ۷۲۵ دلار معامله شد.
تعداد بازدید : ۱۷۰
(سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱) ۱۱:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید